utorok 5. apríla 2016

VLASY -koruna krásy

Je všeobecne známe, že každá máme iné vlasy a o každý typ vlasu sa treba starať rozdielne.

Zatiaľ čo niekoho trápia vlasy príliš suché, niekomu sa nadmerne mastia, lámu, rozštiepujú.
V dnešnej dobe máme na výber z nespočetného množstva rôznych prípravkov na vlasy, šampóny, masky, pomády, spreje, oleje a iné..Nehovoriac o tom, že väčšina týchto produktov je len "reklamný ťah" pretože ani zďaleka nespĺňajú očakávania.



V tomto príspevku by som vám chcela dať zopár tipov, ako sa správne postarať o svoje vlasy, aby ste dosiahli váš požadovaný výsledok. :-)

1. Ak máte problém s lámavými a suchými vlasmi, pomôcť vám môže aj masáž hlavy, ktorá pokožku prekrví, aktivuje mazové žľazy a vlasy vám budú zdravo rásť. Ak použijete napríklad nejaký hydratačný zábal, masku alebo špeciálne mlieko na vlasy, iba tento proces podporíte! 

Tip: Pre lámavé a poškodené vlasy je naozaj výborný tento zábal:
Roztlačte banán a zmiešajte ho s pár kvapkami mandľového oleja, naneste na vlasy a po 15 až 20 minútach dôkladne opláchnite.

2. Pred tepelnou úpravou použite špeciálny sprej na vlasy, ktorý ich ochráni pred teplým vzduchom alebo kontaktom s horúcou kulmou či žehličkou.

3. Pred umytím vlasov je dobré zbaviť vlasy všetkých nečistôt a to takým spôsobom, že ich jednoducho vykefujete kefou na vlasy. Nepoužívajte veľké množstvo šampónu a vlasy naozaj dôkladne opláchnite, aby neboli zaťažené od množstva prípravkov. Vlasy umývajte vlažnou vodou, nie príliš horúcou. 

Tip: Pre posilnenie vlasov môžte zmiešať 1 vajíčko so šampónom na vlasy.

4. Po umytí vlasy nešúchajte v uteráku ale nechajte ich prirodzene "odstáť". Nečešte a nekefujte vlasy pokiaľ sú ešte mokré.

5. Pri mastných vlasoch je dobré používať napríklad detský šampón alebo šampón čo najjemnejší, niekedy je dobré použiť aj suchý šampón. V tomto prípade nie je vhodné veľmi masírovať vlasovú pokožku, aby sa neaktivovali mazové žliazy. 

6. Hrebeň alebo kefa na vlasy by nemali škriabať, mali by byť zaoblené, nie ostré. Je dôležité aj pravidelne čistiť kefu či hrebeň, aby ste zabránili množeniu baktérií a iných mikroorganizmov.

7. Pre farbené vlasy je najvhodnejšie používať šampóny určené pre tento typ vlasov. Pretože iné šampóny obsahujú viac čistiacich zložiek a farba sa z vlasov rýchlejšie vymýva.

Tip: Pre krajšie vlasy je možné použiť balenú vodu. Voda z kohútika môže byť pre vlasy príliš tvrdá a preto môžu byť vaše vlasy bez lesku.

8. Pred procesom starnutia chráni napríklad výťažok z granátového jablka. V drogérii bežne dostanete kúpiť šampóny obsahujúce túto zložku. Granátové jablko posilňuje slabé a unavené vlasy.

9. Proti lupinám je vhodné použiť okrem vhodných prípravkov aj olej s veľkým obsahom E- vitamínu, ktorý vmasírujete do pokožky. Stav by sa mal v priebehu pár týždňov zlepšiť.

10. Pre suché končeky používam ja osobne kokosový olej, je perfektný a určite ho mnohé poznáte. Má veľmi veľa využití a rovnako ho môžte použiť ako balzám na vlasy. Vynechajte ale aplikáciu oleja na korienky vlasov, nanášajte len po celej dĺžke alebo len na končeky. Vlasy dôkladne opláchnite, aby nezostali mastné!

Ja som už vyskúšala nespočetné množstvo rôznych šampónov ale až nedávno som prišla na to, ktorý mi vyhovuje najviac! 
Pravdou je, že produkty, ktoré sa zdajú v reklame ako úžasné, vôbec nemajú taký efekt. 
A preto z môjho vlastného presvedčenia by som určite odporučila vyskúšať šampóny od značky MANUFAKTURA. Výsledný efekt sa nedá zrovnať.







Predavačka by vám mala poradiť najvhodnejší šampón pre vaše vlasy, pretože majú na výber z viac možností.
Ja som používala kolekciu z mŕtveho mora a nedávno som si kúpila šampón s obsahom hrozna a panthenolu.. Nie len, že krásne voňajú ale sú pre mňa úplne ideálne.



Budem rada, ak mi do komentára napíšete nejaký váš tip ako na krajšie vlasy!

Prajem krásny deň,
Kristin.


2 komentáre:

  1. Už som aj ja prišla na to ze všetky tie šampóny co ich maju v obchodoch plne regale mi viac škodia ako pomáhajú. Vlasy mam v hroznom stave. Rozhodla som aa vyskúšať šampón od manufaktúry ale zaujimalo by ma ako si vyberala prvý krát ? Mam velmi jemne v poslednej dobe skôr mastné vlasy a rozmýšľam nád šampónom mojito. A myslís ze možem skúsiť skombinovať masku z inej rady napr to mŕtve more alebo radšej nie ?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prvý krát som šampón dostala, takže som si moc nevyberala ale náhodou mi vyhovoval..Keď som si bola kupovať ďalší šampón presne som sa pýtala, či môžem masku skombinovať pretože mi ešte zostala a pani povedala, že jasne že sa to môže :) Ja by som si na tvojom mieste dala poradiť priamo od predavačky..

      Odstrániť

Môj MAKE-UP sen

Každý máme nejaký sen, túžbu niečo dokázať, byť v niečom výnimočný.  Nikdy som nemala presne určený cieľ, čo bude mojím zamestnaním, ni...