pondelok 28. marca 2016

Rozhovor č. 10, s mamičkou Oľgou

1.Ako sa voláš, odkiaľ si, koľko máš rokov? 
Volám sa Oľga, bývam v Dolnom Srní, kúsok od Nového Mesta nad Váhom a mám 27 rokov.

Narodila si sa v Dolnom Srní? Pochádzaš odtiaľ alebo si vyrastala niekde inde?
Narodila som sa v Trenčíne a celý život som bývala v Novom Meste nad Váhom. Takže som typické panelákové dievča, ktoré vyrastalo na sídlisku :-) V Dolnom Srní sme si s manželom postavili domček, tak sa zo mňa zo dňa na deň stalo dievča z dediny :-) ale zvykla som si rýchlo, však kto by si aj nezvykol na ten pocit vypiť si kávičku na teraske a deti si vypustiť do záhrady :-)

2.Kde si pracovala/študovala pred otehotnením?
Chodila som na strednú priemyselnú školu, odbor TIS Strojárstvo, doteraz netuším ako som mohla taký odbor vyštudovať :-D a po skončení školy sme spolu s mojim mužom začali podnikať.

Keby si mohla, akú strednú školu by si vyštudovala teraz? A v akom obore podnikáte s mužom? 
Mojim snom bola pedagogická škola, bola som na ňu aj dokonca prijatá, len ma vtedy odradilo byť na internáte a tak som si vybrala radšej možnosť mať školu 5 minút pešo od domu. 

Podnikáme v autodoprave. Máme nákladne auto s hydraulickou rukou, takže vozíme stavebné materiály...a plus máme minibáger, taže aj výkopové práce robíme.

3.Kedy si sa stala mamičkou? Koľko si mala rokov? Plánovane, alebo nie?
Mamičkou som sa stala keď som mala 21 rokov...bábätko sme plánovali, dlho sa nám nedarilo, snažili sme sa 2 roky, až sa nakoniec zadaril náš čertík Marko :-) a pred 9 mesiacmi k nemu pribudla naša princeznička Mia. :-)

Vyberali ste mená pre detičky spoločne s manželom? 
Meno pre syna vybral muž, ani neviem ako prišiel k menu Marko ale zaľúbilo sa nám obom a tak máme Marka. S Miou to bolo zaujímavejšie. Tú vybral Marko :-D Marko už od jeho 2 rôčkov sníval o sestričke Miuške, odkladal jej hračky, oblečenie, každému rozprával, že bude mať sestričku Miušku a to pritom Miuška ešte ani na pláne nebola :-D čiže keď som otehotnela, automaticky sa bábätku v brušku hovorilo Miuška. Len sme si robili srandu, že čo keď Miuške pipík narastie :-) ale čuduj sa svetu pipík nenarástol a naozaj som čakala dievčatko. Lenže mne ani manželovi sa moc meno Mia neľúbilo ale Marko zase o inom mene ani počuť nechcel. Tak sme chceli dať mená 2, jedno Mia a druhé čo by sme my vybrali. Keď som bola v 35tt som si večer sadla k mužovi s kalendárom, že už je načase vybrať meno, lebo predsa nechceme len Miu, len muž už mi v polospánku povedal, že nechajme to na zajtra na večer...len čo náhoda nechcela, Mia sa ráno predčasne narodila a druhé meno sme nestihli ani vybrať. :-D 

4.Máš vzťah,si vydatá, slobodná?
Vzťah mam už skoro 10 rokov a zobratí sme 6 rokov. :-)

5.Koľko máš detičiek? 
Detičky mám 2, krásny párik ako som to vždy chcela, chlapček a dievčatko :-)

Chcela by si v budúcnosti ešte dieťatko?
Nechcela :-D 2 deti mi bohato stačia, myslím, že na dnešnú dobu sú 2 deti tak akurát. :-)

6.Ako najradšej tráviš svoj voľný čas?
Čo to je volný čas? xixi ..mám pocit, že také niečo už ani nepoznám :-D keby som momentálne mala nejaký volný čas, čo nehrozí, tak by som spala, spala a spala :-D kedže moja Miuška sa rozhodla, že ona v noci spať nepotrebuje, tak mam totálny deficit spánku...inak volný čas samozrejme trávim s mojimi deťmi a rodinou...a keď sa mi podari "zbaviť" obidvoch mojich príveskov, čo znamená, že jeden je v škôlke a druhú mi kočíkuje mamina, tak upratujem, varím, idem nakúpiť....no klasický život na materskej DOVOLENKE :-D

Tvoja dcérka nespinká v noci vôbec? Neviem si to predstaviť. Alebo ako to vlastne je? :-)
Spí veľmi málo. Cez deň pospí 2 hodinky ale aj to len v kočíku a noci máme divoké. Bežne sa mi zobudí okolo 1-dnej v noci a 2-3 hodiny je hore, vyspatá, čerstvá a ja hotová, ospalá :-D Maximum mi potiahla, že bola v noci 4 hodiny hore. A ráno zase musím skoro vstávať lebo musím staršieho do škôlky viezť. Nocí keď mi prespí celú noc ( xy kojení nepočítam) je veľmi málo. A žeby prespala celú noc (bez kojenia) to sa mi ešte nestalo.


7.Pamätáš si na to, ako reagovalo okolie na tvoje prvé tehotenstvo?
Ako reagovalo okolie na moje tehotenstvo? blízky nám priali a tešili sa s nami, ostatní ma nezaujímali ;-)


8.Ako si prežívala tehotenstvo?
HROZNE...prve tehotenstvo som cele pregrcala, myslela som si, že už horšie tehotenstvo to byť ani nemôže (myslím čo sa nevoľnosti týka) ale tehotenstvo s Miou ma utvrdilo v tom, že horšie veru ešte môže byť :-D to som pregrcala ešte 100 násobne viac...schudla som 10 kg, v nemocnici som ležala na infúzkach...ešte aj v 3. trimestri som vracala...takže moje spomienky na obidve tehotenstva sú také, že hlava v záchode alebo nad lavórom. :-D

9.Aké boli začiatky tvojho mamičkovania?
Začiatky môjho mamičkovania boli.....vieš, že ani neviem? také normálne, všetko išlo úplne prirodzene, aj keď samozrejme bola to pre mňa veľká zmena a Marko bol veľmi nátočné bábo ale zvládli sme to a učili sme sa navzájom, on odo mňa a ja od neho :-)

Kto ti najviac pomáhal po príchode domov? 
Jednoznačne mamina, bez nej si to ani neviem predstaviť, pomáha mi doteraz, za čo som jej nesmierne vďačná!

10.Keby si mohla vrátiť čas, rozhodla by si sa rovnako, pre založenie rodiny?
Pravdaže, ani na sekundu neľutujem to, že som si rodinu založila pomerne v mladom veku...práveže vždy som túžila po tom, že chcem byť mladou maminou, že chcem rodinu skoro (moja mama mala 40 rokov keď som sa jej narodila), tak vždy som hovorila, že ja chcem deti skoro, nie ako ona mala mňa a som šťastná, pretože sa mi to podarilo a mam úžasnú rodinku. :-)

Ako si rozumieš s maminou, kdeže ťa mala v už neskoršom veku? Je pravda, že mladšie mamičky sa vedia viac vcítiť do potrieb dieťaťa?
Keď som bola malá veľmi mi mamin vek vadil. Bežne sa stávalo, keď prišla pre mňa do škôlky a neskôr do školy, že deti kričali po mne, že ideš domov, babka pre teba prišla. Alebo v potravinách predavačky, to máš ale dobrú babičku, keď ti kúpila lízatko a podobné situácie. Hanbila som sa strašne a veľmi som závidela kamarátkam čo mali mladé maminy. Aj neskôr som to cítila, keď kamošky chodili s maminami na nákupy, požičiavali si medzi sebou veci, kradli mamám kozmetiku...ja som také nepoznala...z tejto stránky mi to veľmi vadilo, preto som celý život túžila mať deti skoro, byť ich kamarátkou a zažiť s nimi to, po čom som ja túžila. Ale na druhej strane musím povedať, že moja mamina je úžasná. Vychovávala ma sama (keď som mala 5 rokov môj otec od nás odišiel a odvtedy som ho nevidela). Mala to ťažké ale vždy sa snažila aby mi nič nechýbalo, maximálne sa mi venovala, dala mi aj posledné. Čo sa týka výchovy a celkovo osobnosti, je mojím veľkým vzorom a som šťastná, že ju mám. :-)

11.Aké sú výhody a nevýhody toho, že si mamička?
Tak momentálne NEVÝHODA, že nemôžem spať koľko chcem :-D ale snáď mi ho moje deti doprajú keď vyrastú :-D a VÝHODY...už nikdy nebudem sama, vždy tu budem pre nich, mám pre koho dýchať, pre koho žiť, môj život dostal zmysel vďaka nim...a keď sa ku mne pritúlia, starší mi X krát za deň povie ako ma ľúbi a mladšia na mne s láskou nalepená, to sú tie VÝHODY, pre ktoré ma moje deti robia šťastnou.:-)


12.Čo by si odkázala budúcim mamičkám, ženám, ktoré rozmýšľajú o dieťatku?
Pokiaľ mate pri sebe muža, ktorého si viete predstaviť ako otca svojich detí, máte kde bývať, určite nemáte na čo čakať a chodte do toho....ak ste rozhodnutí, že chcete bábätko a okolnosti vám nebrania, verte, že mať deti je to najlepšie rozhodnutie. :-)

13.Napíš, čo najzaujímavejšie/najzvláštnejšie sa ti stalo, či už počas tehotenstva, alebo na materskej.
Fuuu a čo ti ja viem? celé moje 2 grcacie tehotenstvá boli zaujímave lebo toľko záchodov čo som ja spoznala počas tehu, to by sa mi inokedy len tak ľahko nepodarilo :-D a moja materská je celá zaujímavá...s mojimi deťmi sa ani sekundu nenudím, s nimi je každý deň divočina, takže fakt neviem napísať niečo konkrétne :-D


Ako vyzerá tvoj bežný deň s deťmi? :-)
Tak normálne, ráno zaveziem syna do škôlky a potom som s Miuškou doma, varíme, upratujeme, ideme na prechádzku, keď mi ju mamina zoberie kočíkovať idem nakúpiť, povybavovať čo treba a poobede idem zase pre Marka do škôlky a potom sme už všetci spolu, buď sme vonku alebo ideme k niekomu na návštevu alebo niekto príde k nám.:-)

+2 zábavné otázky :-)

1. DVE slová, ktoré charakterizujú TEBA
Unavená ale šťastná. ;-)

2. DVE slová, ktoré charakterizujú tvoje dieťatko/deti
Marko - ukecaný, nezastaviteľný
Mia - smejko, nespavec :-)

+3 otázky typu "TO alebo TO"? 

1. rúž alebo lesk?
Jednoznačne lesk, neznesiem rúž na perách. (viem, divná som to ja žena :-D )

2.tenisky alebo opätky?
tenisky, neznášam opätky.. 

3. pobyt na horách alebo pri mori? 
more


Máš aj ty záujem odpovedať na otázky a byť zverejnená v mojom blogu?
Do komentára pod tento príspevok napíš svoj e-mail, kam ti odošlem otázky. :-)

2 komentáre:

  1. ahoj, celkom som sa pobavila kludne ti tiez odpoviem na tvoje otazky :-) email mam: zovcakova.mima@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť

Môj MAKE-UP sen

Každý máme nejaký sen, túžbu niečo dokázať, byť v niečom výnimočný.  Nikdy som nemala presne určený cieľ, čo bude mojím zamestnaním, ni...