pondelok 29. februára 2016

Maminkovo: Výbavička pre miminko


Všade kam sa pozriem, vidím neskutočne dlhé zoznamy všetkých vecí, ktoré bábätko potrebuje na nasledujúce mesiace pobytu doma. Sama som tento príjemný "problém" riešila niekoľko mesiacov dozadu no a musím uznať, že som v tom mala dosť veľký chaos. Za ten čas som si ale spravila zoznam čo je to najdôležitejšie, bez čoho sa nezaobídeme a naopak to, čo je zbytočnosť. 
Tak dúfam, že tento zoznam pomôže nastávajúcim maminkám. :-)


Sú nejaké základné veci, ktoré sú myslím samozrejmosťou, ktoré každá mamička intuitívne vie:


1.LÁSKA je to najdôležitejšie, čo bábo potrebuje, aby bolo spokojné a šťastné. :-)
2. SPOKOJNÉ BRUŠKO je ďalšia dôležitá vec, ktorú vaše dieťatko potrebuje.
3.ČISTÚ PLIENKU, pocit sucha.
4.TEPLO- malé bábätko nemá takú termoreguláciu ako dospelý človek, alebo staršie dieťa, takže je dôležite dbať na to, aby mu bolo tak akurát. Prehrievanie organizmu tiež nie je dobré.
5.SPÁNOK- novorodeniatko väčšinu svojho času prespí, spánok je dôležitý pre jeho zdravý vývin.


Ale ako by mal vyzerať naozaj zoznam vecí, ktoré sú nevyhnutné pri prvých mesiacoch strávených doma?

OBLEČENIE pre bábätko:

Záleží na tom, či sa vám bábo narodí cez leto, alebo cez zimu. Avšak aj cez leto budete potrebovať aj niečo teplejšie.
1. Body s dlhým rukávom cez zimu, alebo s krátkym cez leto. Samozrejme aj keď máte termín v lete, určite niekoľko body-čiek s dlhým rukávom mať musíte, alebo by ste mali mať. To už záleží len od počasia. :-)
2. Overaly na spinkanie, pretože nie je nič jednoduchšie, ako obliecť dieťatko do overalu. Aspoň ja osobne mám overal ako pyžamko radšej ako kombinovať body a tepláčiky alebo nejaké pančušky či dupačky. 
Ja som overal obliekala a aj obliekam hlavne na doma, pretože vonku si dcérku rada všelijako možne parádim. :-)
3. Dupačky, pančušky alebo polo-dupačky. Na zimu aj teplejšie.
4. Svetrík, mikinku, alebo nejakú teplákovú bundičku počas chladnejších dní.
5. Ponožtičky a tenučké rukavičky. (ak sa bude vaše bábo škriabať)
6. Čiapočky. Cez zimu teplejšie, cez leto bude stačiť aj tenšia čiapka, alebo čelenka, ktorá bude zakrývať ušká a fontanelu. Samozrejme záleží podľa počasia.
7. Slintáčiky alebo podbradníčky, zídu sa hlavne keď dieťatko občas grcká, alebo keď nadmerne slintá. 8. Kombinéza cez zimu. Opalovačky, kraťasky cez leto.

No a samozrejme čo sa oblečenia týka, ja nemám medze, takže tu by som končila, lebo inak sa rozpíšem aj čo netreba. Na výber je v dnešnej dobe možností od výmyslu sveta. Toto prosím vás berte ako môj osobný "výcuc".
:-)


Spinkanie:

1. Zavinovačka.
2. Deka.
3. Postieľka a samozrejme výbavička do postieľky, (ak teda nebude spinkávať s vami v posteli :-) ) mantinel, matrac, prikrývka, obliečky...
Nebudem tu písať veci typu nebesá alebo kolotoč nad postieľku, keďže to nie je nevyhnutné, ale aj to je možnosť, ktorá nám skrášľuje postieľku.
4. Monitor dychu sme používali asi do 6 mesiacov veku, no aj tak veľmi dlho spávala s nami v posteli, takže sme ho potom odložili. Odporúča sa hlavne predčasne narodeným detičkám a maminkám, ktoré chcú mať jednoducho istotu. :-)

Prebaľovanie a kúpanie:

1. Prebaľovacia podložka. Možno si poviete, že je zbytočná, ale pre mňa je to veľká pomoc aj pri prebaľovaní či kúpaní. Položím ju na práčku, alebo vaňu a malú na nej dám do poriadku. Pri prebaľovaní ju mám na postieľke.
2. Nepremokavé podložky- zídu sa, ak sa náhodou stane nehoda skôr, ako dieťatko zabalíte. :-)
3.Vlhčené obrúsky.
4. Jednorázové plienky. (pampersky)
5. Krém proti zapareninám, ja mám najradšej Sudocrem.
6. Látkové plienky, tie sa zídu vždy a všade.
7. Froté uteráčiky alebo utierky na usušenie po kúpaní.
9. Teplomer do vaničky.
10. Kefku a hrebeň na vlásky, nožničky so zaobleným hrotom.
11. Vaničku, podložku do vaničky.
12. Sprchový gél na telo a vlásky, olejček alebo iný krém po kúpaní. My používame "sprcháč" od značky Mixa.
13. Krém na tváričku.
14. Tyčinky do ušiek. 
15. Odsávačku na soplíky.



Doplnky:

1. Elektronická opatrovateľka (vysielačka). Počujete vždy a všade, ak dieťatko plače.
2. Cumlíky, retiazky na cumlíky.
3. Dojčiaci vankúš. Ja som ho využila hlavne v prvých mesiacoch pri kojení a musím povedať, že super pomoc.
4. Sklenenú fľašku na čajík.
5. Klobúčiky pri problémoch s bradavkami počas kojenia.
6. Odsávačka materského mlieka.

Lekárnička:

1. Rektálny teplomer.
2. Lieh na pupček, aj keď mojej dcérke sa krásne zahojil aj bez liehu. :-)
3. Prvá pomoc pri zvýšenej teplote, najlepšie Paralen čapíky.
4. Genciánová violeť, tzv. fialová vodička, výborná ak sa dieťatku spraví v pusinke soor.
5. Odsávačka na soplíky, ktorú už som raz spomínala.
6. Rektálna rúrka, pomoc na nezaplatenie. :-)
7. Morská voda v spreji do nošteka.
8. Iné vitamíny, ktoré vám predpíše pediater.

Ak nekojíte:

1. Umelé mliečko.
2. Fľašky na UM, sosáčiky.
3. Kefa na fľašu.
4. Ohrievačka na mlieko, avšak je možné zohriať vodu a aj v hrnci s vriacou vodou.


Tak toto je asi všetko, čo som bežne potrebovala v prvých mesiacoch a aj teraz, aj keď už je toho oveľa viac, pri starostlivosti o moju dcérku. :-) Postupne a časom prídete na všetko, čo vám chýba, alebo čo navyše budete potrebovať. S pribúdajúcim vekom dieťatka sa jeho nároky zvyšujú.
V blízkej budúcnosti chystám zoznam "Čo so sebou do pôrodnice" alebo "Prevoz bábätka z pôrodnice."
Tak ak by ste mali záujem o článok na nejakú podobnú tému, komentujte-píšte. :-)

Krásny večer prajem,
Kristin.

1 komentár:

Môj MAKE-UP sen

Každý máme nejaký sen, túžbu niečo dokázať, byť v niečom výnimočný.  Nikdy som nemala presne určený cieľ, čo bude mojím zamestnaním, ni...