pondelok 22. februára 2016

Rozhovor č.6, maminka dvojičiek- Lucia

1.Ako sa voláš, odkiaľ si, koľko máš rokov? 
Volám sa Lucia. Mam 35 rokov a žijem v Žiline.


2.Kde si pracovala/študovala pred otehotnením?
Mam vyštudovanú strojnícku fakultu na Žilinskej univerzite. Pred otehotnením som pár rokov pracovala v spoločnosti, kde som sa starala o poker a kasíno hráčov online.

3.Kedy si sa stala mamičkou? Koľko si mala rokov? Plánovane, alebo nie?
Tehotenstvo bolo plánované a dlho očakávané. Snažili sme sa zhruba dva roky. Otehotnela som v 33 a v 33 aj porodila. ( otec má o 8 rokov menej)

4.Máš vzťah,si vydatá, slobodná?
Som 5 rokov zamilovaná do lásky môjho života, sme zasnúbení už vari sto rokov. Prijať iné priezvisko zatiaľ nie som pripravená a pravdu povediac odkladám svadbu. Aj keď spoločné meno by veľa nedorozumení vyriešilo.


5.Koľko máš detičiek?
 Mame dve deti, dvojičky Janka a Lindu, v súčasnosti máju 15 mesiacov.

6.Ako najradšej tráviš svoj voľný čas?
Snažím sa cvičiť a v poslednej dobe mám silnú potrebu čítať po nociach ezoterickú literatúru a videá o chudnutí :-)

7.Pamätáš si na to, ako reagovalo okolie na tvoje prvé tehotenstvo?
Pamätám, bolo to nádherne. Všetci sa veľmi tešili, vzhľadom k tomu, že sme čakali dvojičky, bolo to možno vzácnejšie a dosť nám fandili. Správu som netajila, hneď som celému svetu oznámila šťastnú novinu. Bolo to pekné obdobie :-)

8.Ako si prežívala tehotenstvo?
Veľmi zle. Na jednej strane som sa cítila veľmi pekne a žensky, ale fyzicky to bolo náročné. Od začiatku do konca som vracala, skoro sa mi rozostúpila panva, mala som problémy so žlčníkom a kopu ďalších nepríjemností. V 26. týždni som bola kvôli vysokému tlaku hospitalizovaná, kde som vydržala do 32 týždňa, kedy mi kvôli preeklampsii robili akútnu sekciu. Aj napriek všetkému bolo tehotenstvo nádherne a kľudne by som chcela byt tehotná celý život.

9.Aké boli začiatky tvojho mamičkovania?
Podla mňa skvelé. Nemali sme nič nakúpené, nič pripravené a akurát sme sa sťahovali :-) myslím, že vďaka tomu, že žena je nabudená z hormónov po pôrode má toľko energie a zvládne všetko, bez akejkoľvek pomoci (Rodičia žijú v iných mestách). Kedže som ako mama nemala žiadne skúsenosti, robila som veci intuitívne. Prvých pár mesiacov boli pohodové oproti prítomnosti.

10.Keby si mohla vrátiť čas, rozhodla by si sa rovnako, pre založenie rodiny?
Áno a rozhodla by som sa pre rodinu trošku skôr. Skončiť VŠ, pár rokov porobiť a otehotnieť. Žiaľ, ten pravý prišiel až teraz. Vďaka bohu, že vôbec prišiel :-)

11.Aké sú výhody a nevýhody toho, že si mamička?
Výhody sú, že vidím krásne a zdravé detičky, ktoré sú každé iné. Vidieť ich pokroky, cítiť ako ma potrebujú ma veľmi napĺňa. Byť matkou zdravých detí pokladám za požehnanie. Ďakujem za to každý večer, uvedomujem si svoje šťastie. 
Nevýhody byť matkou?  hmm. Zrejme málo času pre mňa. V podstate som samotár a zrazu sú na mne stále štyri oči namierené, chýba mi čas osamote a leňošenie :-) a chýba mi čas osamote s partnerom, ale myslím, že skutočná nevýhoda príde po návrate do práce.

12.Čo by si odkázala budúcim mamičkám, ženám, ktoré rozmýšľajú o dieťatku?
Nebudem vravieť chodte ihneď do toho. Som zástanca teórie, že najprv treba mať zázemie, skončenú školu, stabilné zamestnanie a partnera, ktorý vie zarobiť. Do takéhoto prostredia vie žena bez stresov priviesť dieťatko a pekne v pohode si užívať prvé  roky dieťaťa. 

13. Ako príchod detí zmenil váš partnerský život?
Obaja sme "prvorodičia" a možno aj vďaka chýbajúcim skúsenostiam sa nám nedarí mať tip top deti, domácnosť a harmonický vzťah ako pred pôrodom. Hádky a tichá domácnosť nie sú až také zriedkavé. Ale neraz sme sa o tom bavili a snažíme sa navzájom si pomáhať, tolerovať vzájomne prešľapy, ale uvedomujem si, že sa musíme viac snažiť byť si ženou a mužom, byť jeden pre druhého, nie len všetko pre deti.

+2 zábavné otázky :-)

1. DVE slová, ktoré charakterizujú TEBA
Joj to je ťažké.. ŽijemSiSvojSen a milovaná

2. DVE slová, ktoré charakterizujú tvoje dieťatko/deti
Vážnosť a radosť´.

+3 otázky typu "TO alebo TO"?
1. rúž alebo lesk?
Rúž

2.tenisky alebo opätky?
Tenisky

3. pobyt na horách alebo pri mori? 
Hory



Máš aj ty záujem odpovedať na otázky a byť zverejnená v mojom blogu?
Do komentára pod tento príspevok napíš svoj e-mail, kam ti odošlem otázky. :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Môj MAKE-UP sen

Každý máme nejaký sen, túžbu niečo dokázať, byť v niečom výnimočný.  Nikdy som nemala presne určený cieľ, čo bude mojím zamestnaním, ni...